dimecres, 31 d’octubre del 2012

Pràctica 2. Avaluació de material multimèdia

La segona pràctica, de dia 4 d’octubre, consistia en avaluar un material multimèdia interactiu, ja fos de per la xarxa o si en teníem un a casa doncs l’havíem de dur per avaluar-lo. Per l’avaluació, vàrem fer servir una fitxa de catalogació i avaluació de recursos multimèdia d’en Pere Marquès, que correspon a una de les lectures obligatòries del Bloc 4 de l’assignatura.

Jo no en tenia cap per casa així que vaig estar cercant per la xarxa i el material que vaig avaluar va ser el  de la pàgina web d’en Pipo: www.pipoclub.com
Per poder accedir a n’aquest material és necessari registrar-se es pot fer gratuïtament o no, ja esta clar que si s’opta per registrament gratuït no es pot gaudir de totes les activitats. És un material que va destinat a l’etapa educativa d’Infantil i Primària. Els continguts que es tracten són la Llengua Castellana, l’Anglès, les Matemàtiques i el Coneixement del Medi. L’idioma que és pot utilitzar és el castellà i l’anglès. La tipologia del material és aventura i joc, preguntes i exercicis, unitat didàctica i tutoria i taller creatiu. L’avaluació dels exercicis són corregits tot d’una indicant on hi ha l’error en el cas de que n’hi hagi.

Ha estat una sessió pràctica molt útil i necessària, tant personal com a futura mestra. Ha estat molt entretinguda la classe perquè havíem d’anar manipulant el material i anar emplenant la fixa que anteriorment he esmentat, i he pogut veure el que té de bo i de dolent el material  avaluat. També gràcies a la lectura i a  la teoria de la professora hem sabut interpretar un poc aquesta valoració perquè no només consistia en apuntar les característiques del material sinó ser crítics i  avaluar-ho. Per exemple que una pàgina estigui molt carregada de colors vius pot parèixer molt divertida i que cridi l’atenció, però no és bo ja que l’infant si esta molt de temps amb el material li pot cansar la vista, i a l’hora, el pot distreure i no fer l’activitat en serio.


Quina utilitat té l’avaluació de materials per als docents?

Com a docents hem de ser crítics tant amb les eines com amb el material que hem d’utilitzar. No és una pèrdua de temps a sen reves és molt necessari per veure els avantatges i els desavantatges dels materials.

Com a mestres podem utilitzar el material dins l’aula però també els podem aconsellar als pares, perquè moltes vegades desconeixen o no se fien si un material és bo o no per els seus fills, i nosaltres com a mestres els podem ajudar. Perquè el que pot passar i de fet passa, és que havent material bo no l’aprofitin a causa d’aquest desconeixement i pens que és important perquè avui dia no és el mateix fer tasca a paper i llapis que per l’ordenador amb un material més didàctic ple de colors, imatges, sons, etc. I cal dir, que a la vegada també els ho podem aconsellar als alumnes, per tal de que els infants reforcin els seus aprenentatges d’una manera més divertida i didàctica. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada