dijous, 22 de novembre del 2012

Taller Powerpoint

Per fer aquest taller se’ns va donar la possibilitat de fer-ho individualment o en grup. Tots els membres que formem del meu grup de treball vàrem decidir fer-ho junts i aprofitar-ho per el nostre projecte final de l’assignatura. Per això com que feim feina en equip vàrem haver de quedar moltes vegades per decidir i consensuar tot el powerpoint.

Com tot va tenir els seus adventatges i els seus inconvenient perquè com que som set al grup haver-nos de coordinar, treballar tots el mateix, decidir el que posar i el que no doncs requereix de molta feina i organització. Però com que teníem les idees molt clares del tema que volíem tractar amb el powerpoint ho ferem així.

El que ferem lo primer de tot va ser quedar per consensuar els continguts que volíem treballar, el personatge, el disseny, el format, que havia de tenir el powerpoint a cada diapositiva ja que sempre havia de ser el mateix (colors, tipus de letra, on col·locar l’index...).

Vàrem crear dos google docs perquè ens era més còmode treballar i no havíem d’estar enviant-nos correus contínuament amb les modificacions i així podíem treballar tots al mateix temps i ens va semblar l’eina més útil. Un google docs va ser per el powerpoint i després l’altre va ser per posar la documentació  com ara els objectius, els continguts, la guia didàctica.

Ens vàrem repartir la feina i ens repartirem les diferents tasques del powerpoint. Na Xisca i na Berta s’encarregaren de posar la documentació (cercar i posar la informació dels continguts), na Magdalena es va encarregar del l’audio (el so del personatge), n'Aina es va encarregar del personatge, na Caterina es va encarregar de les imatges (recerca i retoc), en Miquel Àngel se va encarregar de fer els retocs finals de tot el powerpoint en conjunt i jo em vaig encarregar de l’estructura del power point.

La meva part va consistir en organitzar els continguts i les activitats, és a dir, què toca a la primera diapositiva (portada), a la segona (coneixements previs) i així successivament. Per tal de que hi hagués un ordre i una cohesió en tot el powerpoint. Això ens va facilitar molt la feina perquè sinó hagués estat molt caòtic.

Finalment quan vàrem tenir les parts fetes vàrem quedar un parell de vegades més perquè havíem d’inserta els botons d’acció, els hipervincles, el so, l’animació...)

Per l’elaboració d’aquest taller a diferència dels altres hem tengut dues setmanes ja que dur una mica més de feina i és més complex.

En conclusió personalment he de dir que el powerpoint abans ja l’havia utilitzat com a suport amb presentacions de treballs o com a recurs per processar imatges amb text i un so. Però amb aquest taller he descobert que el powerpoint pot ser tot lo interactiu que tu vulgues. Mai havia utilitzat els hipervincles, els botons d’acció ni tampoc els efectes d’animació.

Ha estat el primer taller que hem fet en grup i ha hem elaborat el powerpoint amb equip i gràcies a n’això he de dir que si hi ha una bona organització i tothom té clar el que ha de fer es un goig treballar en equip.

Per altra banda, esteim tots molts contents del nostre resultat del powerpoint i també perquè hem avançat amb el nostre projecte.

Pens que per els alumnes és molt útil i engrescador perquè ells poden participar activament ja que els permet un fàcil maneig de tot el powerpoint.

Aquí vos deix l'ellaç del nostre powerpoint complet. Esper que vos agradi!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada